Alle Sprachen    |   EN   SV   IS   RU   RO   FR   IT   PT   NL   HU   SK   LA   FI   ES   BG   HR   NO   CS   DA   TR   PL   EO   SR   EL   |   SK   FR   HU   PL   NL   SQ   RU   ES   IS   SV   NO   IT   FI   CS   DA   PT   HR   BG   RO   |   more ...

Deutsch-Englisch-Wörterbuch

Online-Wörterbuch Englisch-Deutsch: Begriff hier eingeben!
  äöüß...
  Optionen | Tipps | FAQ | Abkürzungen

LoginRegistrieren
Home|About/Extras|Vokabeltrainer|Fachgebiete|Benutzer|Forum|Mitmachen!
Übersetzungsforum Deutsch-Englisch
Types of entries to display:     Linguistic help needed   Chat and other topics   Dictionary entries   Contribute!  

English-German Translation Forum

Hier kannst du Fragen zu Übersetzungen stellen (auf Deutsch oder Englisch) und anderen Benutzern weiterhelfen. Wichtig: Bitte gib den Kontext deiner Frage an!
Suche | Richtlinien | Neue Frage stellen
Frage:
Eure Meinung würde mich freuen...  
von Sopherl-Kaddl (DE), 2020-02-27, 15:26  like dislike  Spam?  
Im Zuge meines nebenberufl Fernstudiums habe ich weitere Übungen auf dem Weg zum C2-Niveau absolviert (Essay, Fragen, Grammar). Daher würde mich eine zweite Meinung bzgl. grammar, structure etc. meines Essays mit folgender Themenstellung und Antworten sehr interessieren:

Question:
People from under-developed countries are trying in ever larger numbers to escape to industrialized societies in search of better opportunities. Not only are they putting their own lives in danger, they are often stretching the resources of those developed countries. What responsibility do the “developed” nations have to help the people of the “developing” world? Is it appropriate to stop or even restrict the movement of populations towards economic opportunity?

My answer:

To answer the questions, first of all one must understand the reasons why individuals leave their home countries.
The motivation to emigrate or flee results in the lack of an income base, war or persecution, starvation or any other life threat. Thus their escape aims to improve their life expectancy rather than satisfying their spirit of adventure. Many of those motives and circumstances are driven or enabled by developed countries: they are mainly responsible for the climate change due to their carbon emissions, which leads to extreme weather events, harvest failures and therefore to famines. Many countries suffer from the lack of drinking water as a result of climatic change or industrial waste. Developed nations profit from delivering weapons and facilitate armed conflicts between nations or civil wars. Besides that often the wealth and economic opportunities of a developed country are based on the resources coming from an developing country: they require food supply like grain or raw materials such as metals or soils which are exported mainly by the developing countries.
This shows the linkage between wealth of developed countries and emigration from developing countries and leads to the answer that there is a strong responsibility of industrialized countries towards refugees from developing countries. If one nation plans to take measures to prevent emigration, any action shall aim to improve the living conditions in the “countries of exodus” rather than stopping or restricting their immigration.

Über eine Durchsicht und Antworten/Anregungen würde ich mich freuen.
LG an alle
 « zurück

nach oben | home© 2002 - 2020 Paul Hemetsberger | Impressum / Datenschutz
Dieses Deutsch-Englisch-Wörterbuch basiert auf der Idee der freien Weitergabe von Wissen. Mehr Informationen!
Enthält Übersetzungen von der TU Chemnitz sowie aus Mr Honey's Business Dictionary (Englisch/Deutsch). Vielen Dank dafür!
Links auf dieses Wörterbuch oder einzelne Übersetzungen sind herzlich willkommen! Fragen und Antworten