Alle Sprachen    |   EN   SV   IS   RU   RO   FR   IT   PT   SK   NL   HU   FI   LA   ES   BG   HR   NO   CS   DA   TR   PL   EO   SR   EL   |   SK   FR   HU   PL   NL   SQ   ES   IS   RU   SV   NO   FI   IT   CS   DA   PT   HR   BG   RO   |   more ...

Deutsch-Englisch-Wörterbuch

Online-Wörterbuch Englisch-Deutsch: Begriff hier eingeben!
  äöüß...
  Optionen | Tipps | FAQ | Abkürzungen

LoginRegistrieren
Home|About/Extras|Vokabeltrainer|Fachgebiete|Benutzer|Forum|Mitmachen!
Übersetzungsforum Deutsch-Englisch
 "difficult one to answer" »
« banklagender Post    

English-German Translation of
pdf copy paste restrictions

« zurück | Antworten aus- oder einblenden | Diskussion beobachten
Frage:
pdf copy/paste-restrictions  
von Heflamoke (DE/RS), 2011-10-24, 05:24  like dislike  Spam?  
Hey guys, I´m stuck with this 3 pdf´s. I wanted to work those dictionaries in DE/HU, but without copy/paste it takes like double+ the time. I dont know why there is a restriction, since those are public files, but I guess the author didnt do intentionally. I´m pretty bad when it comes to pdf/adobe-reader knowledge, but I know there is a way of transforming them or bypassing the restriction. Since I dont wanna try out some dubious pages, I´d like to know if anyone here knows a proper source or could do it for me and send it via mail etc.

thanks in advance

the 3 pdf´s for DE/EN/HU dictionary

http://mek.niif.hu/01700/01744/01744.pdf
http://mek.niif.hu/01700/01744/01744.pdf
http://www.1moment.hu/Nemet-magyar_jogi_szotar.pdf
Chat:     
settings  #624911
von Lisa4dict loggedout, 2011-10-24, 05:32  like dislike  Spam?  99.11.160....
a. Are you sure those files are public domain?  They look like from a printed book (margins, page numbers and all).  Those are very rarely without copyright.  
b.  I can copy text just fine, so I guess it has to do with the settings of your adobe plug-in.  Did you work from the page or did you do it from a copy you saved on your computer.  If it's from a saved copy, sometimes "read only" gets automatically set then.  Sorry, no idea how to change that.  
c.  You have to have the exact font to get your word processor to display the text correctly and will probably have to set your system to "country: Hungaria" too.
Chat:     
von Heflamoke (DE/RS), 2011-10-24, 05:58  like dislike  Spam?  
Tried both, saved and online version. There is no such setting in my reader. It just updated to adobe 10 last week I think, maybe that screwed it up. And ye, those are 100% public from educational pages.
Chat:     
Please ask Paul!  #624924
von Lisa4dict loggedout, 2011-10-24, 06:56  like dislike  Spam?  99.11.160....
Das ist eine Frage für Paul, den Betreiber von dict.cc. Schreib bitte an paul4;dict.cc!
- - - - - - -
This is a question for Paul, dict.cc's creator. You can email him at paul4;dict.cc.

He may be able to import those entries directly into .dict.  

OTOH we've not had great success with doing that with the Chemnitz file.  Yours does look as though it's been vetted more soundly, though.  
One problem we often encounter with dictionary entries is that .dict entries have to be reversible.  What makes sense as a translation EN>HU needs to also make sense when used HU>EN.  That rarely works without additional comments and sometimes doesn't work at all.
Chat:     
von Heflamoke (DE/RS), 2011-10-24, 07:37  like dislike  Spam?  
Actually am not interested in importing them directly, because that way I cant make sure they are close to 100% right + having the proper disamb. / tags. I think of my HU-work very highly and want to keep it up. DE/HU is besides DE/EN the most strict and precise pair on dict.cc. All I need is a someone with experience of removing the copy/paste thing.
If nobody knows a proper way, I will type it all manually. Will probably take days longer, but so be it :)
Chat:     
Try "PDF-X-Change Viewer". It's free. Just google it.  #624930
von parker11 (DE), 2011-10-24, 07:44  like dislike  Spam?  
Open pdf-files with that application instead of Adobe's reader.
Chat:     
von uffie (GH/KI), 2011-10-24, 09:06  like dislike  Spam?  
or you could try and save the PDFs as text only. You'l lose all the formatting but you'll have the text as such. alternatively, you can also use PDF Creator from which you can copy.
Chat:     
Mein Test   #624943
von Wenz (DE), 2011-10-24, 09:32  like dislike  Spam?  
Speichern auf Festplatte geht, aber das Kopieren geht nicht. Es kommt ein Zeichensalat raus.
Also erstellt mit einer anderen Schriftkodierung. Man bräuchte ein System, das mit exakt den gleichen Einstellungen arbeitet. Geh mal auf "Dokumenteneigenschaften" (nach Speicherung auf LOKAL), dann weißt Du alles.
Chat:     
von Heflamoke (DE/RS), 2011-10-24, 10:33  like dislike  Spam?  
4; ufriend. tried that, but wont show text or not proper readable

4; wenz  Teilweise geht kopieren nach speichern, teilweise nicht. Was du danach gesagt hast, hab ich jedoch nicht verstanden. Ich hab nichtmal das von dir erwähnte Menü. Was weiß ich nachdem ich in den Eigentschaften bin? Du meinst bestimmt die Sicherheitseinstellungen und die verwendeten Fonds.

Fazit wird am Ende jedoch ein bypass-program sein. Ich werd parkers vorgeschlagenes Programm später mal testen. Vielleicht gehts ja gleich auf Anhieb.
Chat:     
Hefla: Letztendlich meine ich das.  #624957
von Wenz (DE), 2011-10-24, 10:46  like dislike  Spam?  
Aber wir hatten schon mehrfach Probleme beim Kopieren  ... Ich erinnere mich sehr gut!
Siehe auch den zur Zeit hängenden DEL.-Eintrag:
http://contribute.dict.cc/?action=edit&id=1036425
Chat:     
von Heflamoke (DE/RS), 2011-10-24, 16:43  like dislike  Spam?  
Achso ja, jetzt versteh ich. Hab bisschen auf dem Schlauch gestanden :)
Chat:     
heflamoke  #625025
von uffie (GH/KI), 2011-10-24, 19:00  like dislike  Spam?  
ich denke, es rührt daher, dass das Dokument sehr streng geschützt ist, man kann nicht mal eine Kopie machen. Die einzige Möglichkeit die bleibt ist, dass Du es als Text - und nicht als Bild -einscannst (schreckliches Wort, brrr). Das müsste funktionieren.

Optional: Login | Registrieren 
  Frage beantworten oder Kommentar hinzufügen
Please log in to post an answer to this thread - or post a new question.
nach oben | home© 2002 - 2020 Paul Hemetsberger | Impressum / Datenschutz
Dieses Deutsch-Englisch-Wörterbuch basiert auf der Idee der freien Weitergabe von Wissen. Mehr dazu
Enthält Übersetzungen von der TU Chemnitz sowie aus Mr Honey's Business Dictionary (Englisch/Deutsch). Vielen Dank dafür!
Links auf dieses Wörterbuch oder einzelne Übersetzungen sind herzlich willkommen! Fragen und Antworten
Werbung