Alle Sprachen    |   EN   SV   IS   RU   RO   FR   IT   PT   NL   SK   HU   LA   FI   ES   BG   HR   NO   CS   DA   TR   PL   EO   SR   EL   |   SK   FR   HU   NL   PL   SQ   IS   RU   ES   SV   NO   FI   IT   CS   DA   PT   HR   BG   RO   |   more ...

Deutsch-Englisch-Wörterbuch

Online-Wörterbuch Englisch-Deutsch: Begriff hier eingeben!
  äöüß...
  Optionen | Tipps | FAQ | Abkürzungen

LoginRegistrieren
Home|About/Extras|Vokabeltrainer|Fachgebiete|Benutzer|Forum|Mitmachen!
Übersetzungsforum Deutsch-Englisch
 Wann kommst Du nach New York / Wann wirst Du na... »
« aging / ageing    

English-German Translation of
as well …

« zurück | Antworten aus- oder einblenden | Diskussion beobachten
Frage:
as well …  
von Schandor (AT), 2014-05-16, 08:45  like dislike  Spam?  
I became one of the more successful teachers of ‘Avatar’ around the world, delivering the program in Australia, New Zealand, Singapore, Switzerland, USA and Canada. In addition, I delivered my own program, the ‘Decision Principle Training’ in France as well.

Ich wurde einer der erfolgreicheren Avatar-Trainer weltweit. Ich lehrte in Australien, Neuseeland, Singapur, in der Schweiz, den USA und in Kanada. In Frankreich unterrichtete ich meinen eigenen Kurs, das Decision Principle Training.

Ist das so richtig? Ich meine das "In addition … as well" – bezieht sich das auf Frankreich?
Antwort: 
von Windfall (GB), Last modified: 2014-05-16, 09:39  like dislike  Spam?  
I don't think the as well relates to France specifically, I think it relates to his own programme in France. I've noticed that when I say "In addition" I also like to say "also" in the same sentence (because "in addition" doesn't quite feel strong enough on its own). I think this is simply:
In addition, I (also) delivered my own program, the ‘Decision Principle Training’ in France.
Antwort: 
Gleichzeitig ....        agree with Windfall ....  #755444
von sunfunlili (DE/GB), 2014-05-16, 09:41  like dislike  Spam?  
Antwort: 
aber eben nur in Frankreich, oder?  #755445
von Schandor (AT), 2014-05-16, 09:43  like dislike  Spam?  
Antwort: 
von Windfall (GB), 2014-05-16, 09:48  like dislike  Spam?  
I think so. It's not 100% unambiguous.
Antwort: 
Zusätzlich ..  #755447
von rcllf, 2014-05-16, 09:52  like dislike  Spam?  82.100.224....
unterrichtete ich in F meinen eigenen Kurs, ...
Antwort: 
von anonymous1, 2014-05-16, 12:35  like dislike  Spam?  72.82.10...
To remove ambiguity, list France twice and add "also:" Ich lehrte in Australien, Neuseeland, Singapur, Frankreich, in der Schweiz, den USA und in Kanada. In Frankreich unterrichtete ich auch meinen eigenen Kurs, das Decision Principle Training.
Antwort: 
von Windfall (GB), 2014-05-16, 12:38  like dislike  Spam?  
4;anonymous, that removes an ambiguity that actually exists in the English. It is not clear (at least to me) if he also does the other teaching in France or if it's only his own course.
Chat:     
von anonymous1, 2014-05-16, 12:59  like dislike  Spam?  72.82.10...
Correct, Windfall. My suggestion is based on having read many poorly constructed "as well" passages like this and thus being able to make an educated guess as to what the writer actually wanted to convey. But yes, only the writer knows for certain.

Optional: Login | Registrieren 
  Frage beantworten oder Kommentar hinzufügen
Please log in to post an answer to this thread - or post a new question.
nach oben | home© 2002 - 2020 Paul Hemetsberger | Impressum / Datenschutz
Dieses Deutsch-Englisch-Wörterbuch basiert auf der Idee der freien Weitergabe von Wissen. Mehr dazu
Enthält Übersetzungen von der TU Chemnitz sowie aus Mr Honey's Business Dictionary (Englisch/Deutsch). Vielen Dank dafür!
Links auf dieses Wörterbuch oder einzelne Übersetzungen sind herzlich willkommen! Fragen und Antworten
Werbung