Alle Sprachen    |   EN   SV   IS   RU   RO   FR   IT   PT   NL   HU   SK   LA   FI   ES   BG   HR   NO   CS   DA   TR   PL   EO   SR   EL   |   SK   FR   HU   PL   NL   SQ   RU   ES   IS   SV   NO   FI   IT   CS   DA   PT   HR   BG   RO   |   more ...

Deutsch-Englisch-Wörterbuch

Online-Wörterbuch Englisch-Deutsch: Begriff hier eingeben!
  äöüß...
  Optionen | Tipps | FAQ | Abkürzungen

LoginRegistrieren
Home|About/Extras|Vokabeltrainer|Fachgebiete|Benutzer|Forum|Mitmachen!
Übersetzungsforum Deutsch-Englisch
 to imp »
« Richtig geschrieben?    

English-German Translation of
sth figures [coll

« zurück | Antworten aus- oder einblenden | Diskussion beobachten
Frage:
sth. figures ... [coll.] --- etw. ist klar ... [ugs.] > alles andere als klar  
von Halmafelix (DE), 2020-03-30, 15:03  like dislike  Spam?  
https://contribute.dict.cc/?action=show-history&id=662632

Kann jemand Beispiele nennen, die hier sinnvolle Übersetzungen ergeben?

Google: "klar fremdenfeindlich" hat etliche passende Treffer, aber unter „figures xenophobic“ fand ich nix.
Antwort: 
von MichaelK (US), Last modified: 2020-03-30, 15:34  like dislike  Spam?  
Looks like someone mistook the 'it' or 'that' in 'it figures' or 'that figures' as a placeholder, which it is not.

The set exclamation "It figures!" or "That figures!" is used to indicate that the preceding statement is no surprise. ("Hey, I heard that Trump eats mostly junk food." "It figures.") The expression is often used in a dialogue, but doesn't have to be. (Trump eats mostly junk food. Well, it figures.)

Not sure klar really gets the meaning across. The sense is Überrascht mich überhaupt nicht. Perhaps Ja, das passt! would be a possible entry, but I'm guessing here.
Antwort: 
Der Eintrag ist ungenau.  #917768
von parker11 (DE), Last modified: 2020-03-30, 15:41  like dislike  Spam?  
Der Dreipunkt passt nicht, daher auch Halma-s berechtigter Einwand.

So wäre der Eintrag IMHO richtig bzw. besser, als vollständiger Satz:

It figures. [coll.] - Ist klar. [ugs.] [wundert mich nicht]
It figures. [coll.] - Macht Sinn. [ugs.] [wundert mich nicht]
It figures. [coll.] - Gut möglich. [ugs.] [wundert mich nicht]

Thks, Michael, for clarification.
Chat:     
von sunfunlili (DE/GB), 2020-03-30, 15:36  like dislike  Spam?  
https://www.lexico.com/definition/figure
" ....  3.  North American informal with clause Think, consider, or expect to be the case.

‘I figured that I didn't have much of a chance’
with object ‘for years, teachers had figured him for a dullard’
More example sentencesSynonyms
3.1(of a recent event or newly discovered fact) be perfectly understandable and only to be expected.
‘well, she supposed that figured’
More example sentences
‘That figured and didn't surprise him, though he wished Harry would just have a normal conversation instead of locking him in a room.’
‘It would figure that this great hog, this glorified genre gourmand, would want more.’
‘Sure, that figures, if you're going to drive with that kind of load at high speed you're bound to damage something.’
‘Given the turmoil in the auction world, it figures that the firm would be looking for new, larger quarters.’
Synonyms
make sense, be understandable, seem reasonable, stand to reason, be to be expected, be logical, follow, add up, stand up, hold up ... "
Chat:     
von MichaelK (US), Last modified: 2020-03-30, 15:52  like dislike  Spam?  
My comment above only pertains to the expression 'it / that figures!' used to indicate no surprise (wundert mich nicht). Obviously, there are many other instances of something figuring. Or figgerin', as some say around here.
Antwort: 
Danke an alle!  #917790
von Halmafelix (DE), 2020-03-31, 15:42  like dislike  Spam?  
Aus dem, was Ihr erklärt habt und vorgeschlagen habt, habe ich einen Split-Vorschlag gebastelt.
Angesichts der vielen Bedeutungen auf dict.cc: figure habe ich für die ersten beiden Zeilen auch auf der EN-Seite disambiguiert.
Für die dritte Zeile ist eine Disambiguierung auf der EN-Seite vielleicht nicht nötig, oder?
Verbesserungsvorschläge sind natürlich willkommen - bitte möglichst beim Eintrag, denn dort soll ja die Entscheidung fallen.

Optional: Login | Registrieren 
  Frage beantworten oder Kommentar hinzufügen
Please log in to post an answer to this thread - or post a new question.
nach oben | home© 2002 - 2020 Paul Hemetsberger | Impressum / Datenschutz
Dieses Deutsch-Englisch-Wörterbuch basiert auf der Idee der freien Weitergabe von Wissen. Mehr dazu
Enthält Übersetzungen von der TU Chemnitz sowie aus Mr Honey's Business Dictionary (Englisch/Deutsch). Vielen Dank dafür!
Links auf dieses Wörterbuch oder einzelne Übersetzungen sind herzlich willkommen! Fragen und Antworten
Werbung